Servicefönster 13 December klockan 21:00-06:00
Under det extra servicefönstret fredagen 13 december 21:00-06:00 kommer vi att förbättra redundansen och tillgängligheten till våra datacenter.Det kan förekomma kortare stopp på att nå
Servicefönster avser den tid då leverantören kan utföra planerade underhållsåtgärder på avtalade funktioner och tjänster. Driftstopp i samband med planerat arbete under servicefönster klassificeras ej som driftstopp utifrån SLA.
CoreIT har ett inplanerat servicefönster 1 gång i månaden, från fredag kl: 21:00 till lördag kl: 06:00. Normalt infaller servicefönstret den 3:e fredagen varje månad.
De flesta servicefönster har liten påverkan på våra kunders miljöer.
Om en större påverkan är planerad under detta tidsintervall (längre sammanhängande avbrott) kommer det att informeras särskilt angående detta från CoreIT ServiceDesk. Har du frågor gällande kommande servicefönster t.ex. hur det kan påverka din verksamhet/IT-miljö är du välkommen att ta kontakt med ServiceDesk på 0660-72999 eller helpit@coreit.se.
Ett servicefönster finns för planerade arbeten som enbart påverkar en eller ett fåtal kunder.
CoreIT kommer alltid att informera den kund som berörs (senast torsdag veckan innan) när arbetet kommer att generera ett driftstopp.
Datum och tid för övriga planerade förändringsarbeten gällande kundens IT-miljö planeras in tillsammans med kund, direkt med leveransansvarig, ServiceDesk eller tekniker hos CoreIT.
Definition av driftstopp: Avser den situation som uppstår då den avtalade tjänsten ej är tillgänglig vid kundanslutningspunkten. Driftstopp i samband med planerat arbete under ett servicefönster eller förändringsarbeten, initierade av kunden, klassificeras ej som driftstopp.
Servicefönster | 2025 (kl 21.00-06.00) |
---|---|
Januari | 2025-01-17 |
Februari | 2025-02-21 |
Mars | 2025-03-21 |
April | 2025-04-25 |
Maj | 2025-05-16 |
Juni | 2025-06-13 |
Juli | Changestopp |
Augusti | 2025-08-15 |
September | 2025-09-19 |
Oktober | 2025-10-17 |
November | 2025-11-21 |
December | 2025-12-19 |
Under det extra servicefönstret fredagen 13 december 21:00-06:00 kommer vi att förbättra redundansen och tillgängligheten till våra datacenter.Det kan förekomma kortare stopp på att nå
Vi kommer även att utföra underhåll/uppdatering av Citrix miljön. Vi gör det för att framtidsäkra och även höja säkerheten. Under arbetets gång kommer det att
Under vårat servicefönster den 18 Oktober klockan 21:00 -06:00 så kommer vi att uppdatera nätverksutrustning med dom senaste säkerhetsuppdateringarna. Det kommer att förekomma kortare stopp
Under vårat servicefönster den 20 september klockan 21:00 -06:00 så kommer vi att uppdatera nätverksutrustning med dom senaste säkerhetsuppdateringarna. Det kommer att förekomma kortare stopp
Under det extra servicefönstret fredagen 6 September 21:00-03:00 kommer vi att förbättra redundansen och tillgängligheten till våra datacenter.Det kan förekomma kortare stopp på att nå
Under servicefönstret 21:00- 06:00 så kommer det att genomföras redundanstester i den centrala driftsmiljön vilket kan orsaka kortare avbrott och problem att nå centrala tjänster
Fakturaadress:
Box 407
891 28 ÖRNSKÖLDSVIK
Organisationsnummer:
CoreIT AB 556724-9429
0660-729 00 (vxl)
0660-729 99 (ServiceDesk)
E-post info@coreit.se
E-post ServiceDesk helpit@coreit.se